nieuwsbriefcontact
Inzicht biedt uitzicht

Banner tips:

thuiswinkel organisatie

mvo 


 

 

 

                                                                          



follow me on Twitter

Peter Broeder Blog






17-07-2017: Vitamine K(lant)

Geef jonge spruiten vitamine K

Met vitamine K geef je "baby" klantjes sterkere botten en een betere bloedstolling, zodat de waarde jaar op jaar kan groeien en niet weg zal vloeien.
Om te weten te komen welke van de kleine klanten groot gaan worden, zal de "moleculaire" structuur van het klantenbestand moeten worden blootgelegd.

Moleculaire structuur Vitamine K1, Fyllochinon:

baby klantenvitamine K

 

Kaleido heeft een "vitamine K" methodiek ontwikkeld om de (data)structuur, de lagen en de verbindingen van een dynamische klantenbestand bloot te leggen. Historische en actuele omzet ontwikkeling worden dan per klant zichtbaar en geven inzicht om toekomstige omzetstromen in te schatten.

De Kaleido methodiek zorgt dat inzicht wordt vertaald in businessrules die sturing geven aan volledig ingeregelde 1-op-1 marketingcommunicatie (Marketing Automation).
Wilt u reageren?



06-07-2017: Personalized (data driven) video

Data driven personalized video .. voor het uitleggen van complexe zaken (pensioen, verzekeren, energie, .....) in customer journeys

  

Engage audiences 1-to-1 with the power of video

Het gebruik van dit nieuwe persoonlijke medium past heel goed in de data gedreven marketng aanpak van Kaleido. Met profiel- en gedragsgegevens kan vanuit één videoformat een persoonlijke video voor elke klant of prospectrelatie worden gerenderd . Stem/geluid, bewegend beeld, persoonlijke statistieken/cijfers maken het medium heel geschikt om de kijker mee te nemen in het te vertellen verhaal en zo te overtuigen en de stap naar actie mogelijk te maken. Middels een e-mail campagne (selectie adressen) of middels een trigger kan een persoonlijke teaser e-mail worden verzonden met een link naar de persoonlijk video op een landingspagina/ Call-to-action page.

De "openrate", de klicktrough ratio (CTR) en de conversie halen zeer hoge percenntages. Neem contact op met Peter Broeder (mobiel. 06-54784030), hij legt graag uit hoe je personalized video in kan zetten.


Wilt u reageren?



06-07-2017: Nieuwe kijk op (data) Marketing / CRM in het MKB

Veelal merk ik dat er veel werk is en geen finnanciële ruimte om nieuwe medewerkes aan te trekken. Eigenlijk geen tijd voor verbetering dus. Dat betekent vaak dat de digitalisering ver achter loopt. Nieuwe commerciële processen (MKB CRM) geeft het MKB nog onvoldoende revenuen. Ik leg me daarom toe op praktische visie schetsen van "de nieuwe verkoop". Eerst begrijpen hoe het proces werkt en je de kansen ziet van bjvoorbeeld marketing Automation. Daarna pas de technische implementatie.

Ik zoom nu in op Salesforce Marketing Cloud (met Pardot).


Wilt u reageren?



05-07-2014: Reactie op 7 stappen naar Big Data zonder Big Costs

Frankwatching 

Positief artikel over data niet de Big Brother kant belicht, maar juist de kant van “Big Sister”. Er ontpoppen zich veel mogelijkheden als je uit de Big Data de inzichten weet te vertalen naar verbeterde proposities voor de klanten, betere en snellere service, gepersonaliseerde services, 1-op-1. Met de marketingdata technologie kunnen we met voorspellingen van klantgedrag net een stapje eerder zijn; de klant wordt verrast, is meer dan tevreden en blijft langer bij je kopen (retentie). Marketing / Marcom kunnen we al als proces klant-event gedreven voor 80% automatiseren in alle kanalen (Marketing Automation). Waarom niet eigenlijk? De meeste directe klant communicatie kunnen we vooraf passend op allerlei scenario’s klaarzetten. Ik zit met vier collega’s in dit vakgebied en onze missie is Marketing naar een next level te brengen door de klant intelligentie te koppelen aan marketing communicatie (1-op-1, event en locatie gedreven en realtime), maar ook aan het aanbod; persoonlijke features en individuele pricing. Online Advertising is al volledig geautomatiseerd en zodoende ook geoptimaliseerd middels zelflerende netwerken en bied- en veilingsystemen. Ik denk dat andere middelen, zoals retargetting, e-mailmarketing, mobile / app marketing, ook geautomatiseerd en zelf lerend zullen worden. De next level marketing proces wordt vanuit data en intelligentie gestuurd en zal meer rendement geven en tevredenheid bij de klant. Dus inzicht voor een beter vooruitzicht. De marketeer wordt regisseur! Alle partijen die dit Marketing Automation proces faciliteren zullen een soort van marketing IT ecosysteem vormen.

Klik hier voor het artikel van Mirjam Broekhoff


Wilt u reageren?



08-11-2013: Loyalty: retentie is de essentie!

In Marketing nieuws van Fonkonline.nl is een artikel geplaatst "Loyalty is er, nu de strategie nog ". Het nodigde mij om te reageren, want een loyalty strategie formuleren kan ik wel.

Klik hier om naar het artikel en mijn reactie te gaan.


Wilt u reageren?



21-06-2013: Woonwinkelen online nu echt op stoom met de webshop van IKEA Nederland

IKEA Nederland webshop

IKEA Nederland opent haar webshop. Het woonwinkelen thuis zet echt door, eerder namen Wehkamp (zelfs met premium collectie van designers Piet Hein Eek en Piet Boon) en Bol.com  de categorie Wonen op. Ik denk dat IKEA zo lang mogelijk heeft gewacht om haar succesformule uit te breiden met een webshop, maar nu met de volle inzet van Wehkamp en Bol.com  is dit een goed moment. Ik denk zeker dat het extra omzet zal geven. Al is het alleen al voor de producten die je vergeten bent na een IKEA bezoek, of je wilt extra accessoires en daarvoor heb je geen zin om helemaal naar IKEA te rijden.

Online bestelde artikelen worden vanaf 7,99 euro thuisbezorgd en het streven is binnen negen tot elf dagen te leveren. Dat is nog niet echt snel. Het online aanbod wordt gefaseerd uitgebreid met de rest van het offline assortiment. Ook nieuwe services zijn geintroduceerd. Zo biedt IKEA met de verzamel- en transportservice kopers de mogelijkheid om voor 54 euro gewenste meubels te laten verzamelen en bezorgen. Voor 49 euro en twintig procent van de goederenwaarde kan de klant ook meubels laten monteren.
Voor iedereen die het een "ramp" vinden om een dagje IKEA te doen is de webshop een uitkomst.

Deels bron : RetailNews

Bol.com Wonen


Wilt u reageren?



29-01-2013: RED DE WINKEL! Met de nieuwe technologie en een moderne mindset zijn er zelfs kansen (1-op-1).

Red de Winkel Peppers , Rogers

Tijdens de laatste webwinkeldagen het nieuwe boek van Cor Moolenaar "Red de Winkel!, zo kan het niet langer" gekregen. Het boek is een vervolg op het boek "Het einde van de winkels?" (2011). Cor geeft nu veel kansen aan om de winkel met het klassieke businessmodel te redden, sterker nog ....een voorsprong te geven. Als de winkelier bereid is zijn businessmodel (vierkante meter/ schappen model) om te gooien, als hij de klant en niet zijn collectie centraal gaat stellen en zich gaat interesseren voor het verzamelen van klantdata, dan kan ie zelfs, zoals gezegd, een voorsprong halen. Als je de klant leert kennen en op een passende manier "in gesprek" gaat, wat tot actie/gedrag leidt, dan kan je verdubbelen in omzet (ook in slechte tijden).

Met de nieuwe technologieën kan nu echt "1-op-1" marketing worden gerealiseerd,...daar heeft mijn genereratie marketeers al van gehoord vanaf het moment dat het boek "The One to One Future" (Building Relationships One Customer at a Time), van Don Peppers en Martha Rogers uit het jaar 1993 werd gepubliceerd (het werd een bestseller). Wow 20 jaar geleden .... en nu 20 jaar later kunnen we die visie verwerkelijken, door de nieuwe technologie in te zetten (RFID, NFC, APPS, WIFI,...). We kunnen weten wie de klant is (identificatie klantprofiel), waar en wanneer die ergens op een locatie is, dus ook of hij/zij in de buurt van jouw fysieke winkel is, we kunnen dan berichten sturen (location based services, smartphone app), we kunnen weten wat hij/zij gekocht heeft (product- en transactie database), hoe hij/zij zich sociaal beweegt...., het nieuwe marketen (relaties maken en houden) begint nu pas echt. Als het hart van de ondernemer afstemt op de de klant, dan heeft hij de toekomst!

Toen ik voor voetbalshop.nl  werkte wilde we graag de voetbalclubfans volgen en hen bijvoorbeeld in het stadion (locaties Uit en Thuis) tijdens de wedstrijden (timing) passende informatie of voordelen bieden, die ook weer sociaal deelbaar waren. Technisch kan dat nu. Natuurlijk houden we de privacyregels hoog in het vaandel, want met al die technieken kan de consument zich ook tegen je keren en dan is het snel afgelopen.

Doen?


Wilt u reageren?



20-09-2012: Merk als talisman voor je reis tussen verleden en heden

Een prachtig filmpje in een soort van kaleidoscopisch frame wat een verhaal laat zien van het merk Louis Vuitton. Merkjuwelen als talisman voor je reis van het verleden naar de toekomst, van de oude naar de nieuwe wereld....
En de verkoop kan wat mij betreft dan ook vanuit de nieuwe wereld en dat is "Online".

Louis Vuitton: Voyage dans le temps

Louis Vuitton Voyage dans le temps

 

http://vimeo.com/49325471

Louis Vuitton


Wilt u reageren?



17-05-2012: iDeal mobiel betalen

iDeal mobiel betalen

Geweldig dat iDeal betalen deze zomer van 2012 ook mobiel kan, dat zal een business-boost geven voor die ondernemers, die hun e-commerce snel kunnen vertalen voor de mobiele devices. De omzetgroei die de introductie in het jaar 2005 van het veilige iDeal betalen gaf aan de e-commerce in Nederland was aanzienlijk. De internet klant durfde nog niet 100% te vertrouwen op creditcards.
Toen ik voor voetbalshop.nl werkte filosofeerde ik met het e-team al over allerlei marketing acties die ideaal gesproken wel vroegen om een directe afwikkeling in de mobile webshop ..... om in de rust van de wedstrijd per club gepaste proposities te sturen aan ("mobiele") voetbalfans per club, die dan makkelijk kunnen bestellen en betalen (wifi in de stadions) dat gaat voor extra transacties leiden, dat is mooi.

Lees meer bij iDeal....


Wilt u reageren?



26-02-2011: Flinders in je huis

flinders.nl

Ik was nieuwsgierig naar de live beleving van het concept Flinders.nl (interieur design)....Ik ben designfan en had net een bezoek gebracht aan 020design.nl en designlabels.nl die naast elkaar een stenen vestiging opende in Amsterdam IJburg. Ik was helaas te vroeg want de Flinders.nl showroom vlak bij de Berlagebrug in Amsterdam moet nog verbouwd worden en het design-cafe opent pas in april van dit jaar....... Dus terug naar de online webshop van Flinders. De shop heeft heel aardige functionaliteiten, zoals binnenkijken bij design liefhebbers kan ideeen opleveren voor je eigen aankoop....bezoekers kunnen een foto van hun interieur opladen en delen.... De inzet van social media (met name Facebook, met nu al 800 fans "Ik vind dit leuk") is een belangrijke pijler onder het concept. Eigen content maken (er komt meen ik ook een Flinders magazine), maar ook andere bronnen koppelen, linken, delen ....dat wordt naast de vindbaarheid van de bekende merkproducten cruciaal voor een snelle opmars in de zoekmachines. Flinders.nl is een mooi voorbeeld van een moderne shop, die zich richt op Ikea kopers die toe zijn aan betaalbaar "bekend" interieurdesign.


Wilt u reageren?



24-09-2009: An experience everyweek: themapagina's van Thibo vervangen webshop categorieen

Tchibo.eu

Interessant om te zien dat Tchibo haar webshop niet op basis van categorieen indeelt maar de bezoeker laat navigeren op basis van een thema. Producten bij elkaar gebracht op een pagina in een bijna folderachtige stijl........wellicht wil Thibo on-line het succes halen van de (off-line) h-a-h folder (Blokker, Leen Bakker, Praxis, Aldi, enz).  Thema's als herfst, wellness, Italiaanse keuken, schoonmaak....elke week een andere beleving. Ik ben benieuwd naar de conversie statistieken.
www.tchibo.eu

thibo.eu thema


Wilt u reageren?



14-08-2009: "Webwinkels zijn waardeloos"(discussie gestart door Max Pinas op Frankwatching)
  • Peter Broeder van kaleido.nl op 12 augustus 2009 om 18:14 uur

    Als je zou stellen “webwinkels zijn waarde(n)loos ben ik het met je eens”! Maar webwinkels zijn waardeloos, NEE. Meer aandacht geven aan positionering (onderscheidend vermogen). Meer uitdrukken, waar je als webshop ondernemer voor staat. Zorg voor bezieling van het totaal concept. .......Zodoende krijg je absoluut mooiere en kwalitatief betere webwinkels.

  • Peter Broeder van kaleido.nl op 12 augustus 2009 om 18:16 uur

    Meer (relevante) digitale experience bieden in webshops, dat kan de webshops tov de retail aantrekkelijker maken. Het tonen van relevante experience zal de webshop bezoeker waarderen en dat zal leiden tot meer conversie en nog belangrijker klantretentie (een blijvende klant). Er kan met de inzet van de content en context van het product nog meer bereikt worden. Door bijvoorbeeld meer context plaatjes en demo filmpjes (met geluid). De lingerie shops hebben dat al goed begrepen, een nog steeds briljant voorbeeld is www.KnickerPicker.com, maar ook andere “Paskamer” applicaties in webshops, bijvoorbeeld bij www.Wehkamp.nl met de styliste Dyanne, bewegend beeld met geluid naadloos ingepast in de webshop!!
    Ik zet me als e-commerce professional graag in om homeshopping / e-commerce aantrekkelijker te maken. Ik zal daarom de discussie blijven volgen en mijn steentje bijdragen.


  • Wilt u reageren?



    18-06-2009: A-merken openen zonder kanaalconflict hun webshops

    Nike Online store Philips Online shop                 

    Steeds meer A-merken openen hun online shop.... Zonder conflict? In de consumer electronic branche: de Philips online shop, de officiele Sony Shop onder de naam SonyStyle, de Miele Shop, in de sportmode de Adidas Onlinestore, de officiele Nike Store, enz. De schroom om als A-merk zelf (met hulp) aan de gang te gaan is ook wel erg 2006. Nu openen ze hun officiele webshops....schijnbaar afstandnemend van de niet officiele webshops. Ik voorspel overigens dat er een marktsegment zal blijven voor dealers ("straat"-winkel plus vaak een dealerwebshop), en een marktsegment voor de homeshoppers. Ze zullen het straatwinkelen (experience shopping) niet verdringen. Ik weet nog goed dat de verzekering-tussenpersonen bang waren, dat de directwriters als Centraal Beheer, OHRA, FBTO de tussenpersonen zouden vermorzelen. Echter beide distributievormen hebben hun plek gekregen. Zo zal het ook gaan met de homeshopping....het is een extra kanaal (wel met hele boeiende eigenschappen).
    Bij de A-merk webshops zijn de prijzen veelal de adviesprijzen, dus de dealers hebben niks te vrezen. Voor de A-merken is het van belang hun positionering en styling online ook te verwoorden en vorm te geven.
    Vele dealers slaagde erin door slimme A-merk Ad-words veel verkeer te lokken...ook verkooppunten met "grijze" import. Nu zijn de A-merken hun organische Google nr. 1 positie aan het terugwinnen door hun eigen Adwords en eigen A-content. Ze kunnen nu ook door hun online-verkoop contact maken met de eindklant. Ze leren welke producten/modellen/kleuren snel lopen en hoe klanten zich online gedragen. Wat zijn hun profielen, wat zijn de tijdstippen van aankoop, wanneer komen de herhalingsaankopen? Allemaal mooi materiaal om de marketingstrategie te tunen. En last but not least, als je als A-merk de totale productmarge ontvangt via je eigen shopkassa voelt dat toch goed. Een extra argument om als A-merk in minder tijden online te experimenteren......Wordt vervolgd.


    Wilt u reageren?



    01-05-2009: Womenomics: vrouwen redders van de economie (Tom Peters)

    Kaleido Female Model

    Tom Peters stelde vorig week dat de vrouwen de redders zijn van de economie (Tom Peters, De Pers 22 april).....Voor mij aanleiding om het Kaleido 360 graden model slechts met twee lijnen te veranderen. Het Kaleido model krijgt letterlijk en figuurlijk een handvat. Meer greep op (e-)commerce, dat willen we toch mannen. Volgens Peters management-oergoeroe (Fortune) zijn we het tijdperk van de ‘womenomics' al binnen gegaan: een tijdperk waarin economie wordt uitgedacht en uitgeoefend door vrouwen. Peter steunt Peters, ik ga actief mannen in ons vak oproepen meer naar vrouwen te luisteren en ook over te halen de leiding over te dragen.


    Wilt u reageren?



    20-03-2009: TCD dagen

    TCD

    Op 21, 22, 23 april vinden drie vakbeurzen plaats Thuiswinkel vakbeurs, Contactcenter vakbeurs en Dialoogmarketing vakbeurs; (TCD dagen). Het platform waar alle proffesionele leveranciers voor marketeers hun diensten presenteren. Ik ben zeer benieuwd of de standhouders in deze "recessie" tijd een passend aanbod bieden die adverteerders/marketeers in staat stelt hun marketingbeleid te innoveren. Bijvoorbeeld  applicaties waarmee je nog beter de relevantie van je marketingcommunicatie mee kan managen. Met minder marketingkosten veel meer doen. Merken faciliteren om met haar consumensen (1-op-1) in e-dialoog te gaan over hun corporate beleid..... proactief vragen beantwoorden over hoe verantwoord het merkproduct gemaakt en of geleverd wordt.
    Floris Deckers, topman van Van Lanschot bankiers zegt "sorry" via de massamedia voor een onvoldoende verantwoordelijke rol in de afgelopen jaren. Echter waarom het directe (e-)kanaal niet benut om persoonlijk sorry te zeggen tegen de klanten......


    Wilt u reageren?



    23-02-2009: Best of both worlds: Wat leert de moderne marketeer van traditionele DM?

    DeMETER sessie: De meeste artikelen op marketingblogs en vakbladen gaan enkel nog over de nieuwste online zaken, zoals SEO, SEA, Twitter, behavorial targetting, augmented reality en wat al niet meer. Maar hoe staat het eigenlijk met de traditionele Direct Marketing? Zijn er nog ontwikkelingen in het mooie oeroude vak van database marketing, direct mail en couponverwerking? En hoe kijken de moderne online marketeers aan tegen de geleerde lessen van tientallen jaren direct marketing?

    Per 17 maart 2009 presenteert DeMeter bij Telegraaf Media Groep in Amsterdam een inspirerende avond waarbij je de confrontatie aangaat met "nieuwe marketing" en "traditionele marketing". Drie sprekers, ervaren maar inspirerende rotten uit het vak, geven je inzicht waar traditioneel denken nog werkt, en waar niet.

    Peter Broeder, Founder en E-Commerce resultant Kaleido.nl treedt op als moderator. Naast zijn denkbeelden over de online marketing mogelijkheden, zal hij kritische vragen stellen en behandelen.

    Leon Kramer, Business Unit Manager van Speurders.nl geeft zijn visie op nieuwe DM technieken. Wat is er veranderd met 15 jaar geleden en welke methoden en processen juist niet? Wat zijn die specifieke online marketing mogelijkheden? Laat je inspireren en meenemen in een sessie met succesvolle praktijkvoorbeelden.

    Michiel de Bakker, Vice President Direct Marketing Robeco. Het “oude” DM is nog even nieuw. Het is de kunst van integreren. De essentie van direct marketing draait nog steeds om relevantie. De weg daarnaar toe wordt ondersteund door zowel oude als nieuwe DM technieken. Maar wat is nu de integratietruuk. En is die er wel?

    Dus wil jij er achterkomen wat de juiste mix is tussen moderne en traditionele DM, schrijf je dan vandaag nog in voor deze inspirerende avond op www.demeter-online.nl.
    De avond wordt zoals gebruikelijk afgesloten met een netwerkborrel zodat je met jouw vakgenoten nog kunt napraten over de avond.

    Datum: 17 maart 2009
    Plaats: Telegraaf Media Gebouw te Amsterdam, www.tmg.nl
    Aanmelden: www.demeter-online.nl

    Lees de blogs: Resultblog


    Wilt u reageren?



    04-02-2009: Webwinkelvakdagen 24% meer bezoekers

    logo webwinkel vakdagen 
    Dit jaar (27 en 28 januari) zijn maar liefst 6.784 bezoekers gekomen naar de webwinkelvakdagen: 3.306 op woensdag en 3.478 op donderdag. Dit betekent een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van de vorige editie. Druk, druk, druk...(huishoudbeurs gevoel).
    Natuurlijk was ik op de webwinkeldagen om te speuren naar nieuwtjes voor een betere e-commerce. Ik kende bijvoorbeeld niet de www.zoekwekker.nl Een handig tooltje om gewaarschuwd te worden voor het (nieuwe) product waarnaar je op zoek bent.

    Ook de collectieve virtuele kassa van Paydutch viel mij op, een kassaservice met zeer lage kosten per transactie (€ 0,29). 
    Met een e-commerce specialisten panel trok www.Speurders.nl veel bezoekers. Meer en meer wordt speurders.nl gebruikt door de zakelijke adverteerder, die dus nieuwe producten aanbiedt. Er is een handige API die het adverteren met zeer veel producten mogelijk maakt. Ik ben nu voor een klant aan het exprimenteren op Speurders.nl.
    In de sprekersarena werden lezingen gehouden over affiliate marketing, zoekmachine marketing, conversie verhogingen....ze waren voor de beginnende leergierige webwinkelier zo populair dat vele toehoorders alleen nog maar een staanplaats hadden.
    We gaan ons na deze webwinkelvakdagen alweer opmaken voor de TCD dagen ......we zijn dus nog niet uit gewebwinkeld. Neem nog een kijkje op de site www.webwinkelvakdagen.nl


    Wilt u reageren?



    13-11-2008: De eeuw van e-Azie?

    Kishore Mahbubani

    Mahbubani World Forum

    Onlangs was ik aanwezig bij Kishore Mahbubani, die in Nederland was voor de presentatie van zijn boek (vertaald) "De eeuw van Azie". Na deze presentatie ging hij in debat  met Frans Timmermans (staatssecretaris van Europese Zaken).
    Al tijdens een eerder uitgezonden VPRO programma "Tegenlicht " viel het betoog van Mahbubani mij op. Hij praat over de huidige kracht/macht van Azie zowel politiek alsook cultureel en de manier waarop Europa met Azie omgaat. Ik wil je graag zijn boek, maar ook de commentaren en reacties in de Volkskrant en NRC van harte aanbevelen (via Google).


    Wilt u reageren?



    17-06-2008: BRUL kop

    Ik zag deze passende illustratie van Robert van Raffe. Hij is een bijzondere vormgever. Ik kwam met hem in contact via Studio Hergebruik in Rotterdam. Hij is de man van 't "kunstig blikje" een soort anti-asbak gemaakt uit een drankblikje (hergebruik). 

    BRUL


    Wilt u reageren?



    07-05-2008: SocialStrategyTalk

    Ik ontving een e-mail-oproep om SocialStrategyTalk bij te wonen op 22 mei. Die oproep wil ik graag ook aan u doorgeven, want de sociale e-netwerken winnen aan praktische betekenis. Kijk bijvoorbeeld eens naar de briljante Youtube campagne van de door Kaleido gekwalificeerde Top Shop Vindict.nl


    Wilt u reageren?



    23-04-2008: Michel Schaeffer van Bol.com DM man van het jaar 2008 De marketing directeur Michel Schaeffer is terecht DM man van het jaar. Gefeliciteerd Michel. Jullie "e-experimenten" waren heel succesvol, zoals de gedurfde toevoeging van de tweedehands boeken (van 80.000 naar 500.000 items) en het gepersonificeerde e-magazine Bomvol. Met Bomvol introduceerde jullie succesvol een vernieuwend e-mail genre.
    Ik zou graag eens aan de spreektafel willen zitten bij Michel...... Ik weet dat ie nog 1000 ideeen op zijn lijstje heeft staan die opgepakt moeten worden.

    DDMA wilde heel graag een DM gebruiker als man of vrouw van het jaar.....Het is gelukt!

    Michel Schaeffer


    Wilt u reageren?



    16-04-2008: TCD dagen 22-23-24 april

    "Een succesvollere webwinkel DICHTERBIJ DAN OOIT!......."

    Een succesvollere webwinkel Dialoog in DM 100% Klantcontact


    Wilt u reageren?



    04-04-2008: Fabrikant wil direct leveren! Bezint eer u begint.

    Uit onderzoeken in opdracht van de Telegraaf en de Thuiswinkelorganisatie blijkt dat e-commerce weer sterk toeneemt. Opvallend uit het onderzoek is dat fabrikanten alleen nog rechtstreeks willen leveren aan consument en bedrijfsleven, dus zonder tussenkomst van winkelier of groothandel. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Locatus, op verzoek van De Telegraaf.

    Rechtstreeks leveren.....en dan? Van een handvol klanten (distributeurs) naar duizenden mondige klanten, die 1-op-1 service verlangen, kleine bestellingen doen, zaken terugsturen, enz.. "Fabrikant,........bezint eer u begint!" Webshops kan je van de plank kopen, maar een passende consumenten-organisatie niet.


    Wilt u reageren?



    03-04-2008: Minder Retail, meer E-tail!

    Honderden winkels hebben de afgelopen twee jaar hun deuren moeten sluiten door de enorme groei van verkoop via internet. Webwinkels trekken meer en meer klanten van de "straat", tevens worden internetmarkten als Speurders en Marktplaats veelvuldig bezocht. Deze trend wordt bevestigd door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
    Zo nam het aantal reisbureaus in twee jaar tijd af met 225 (van 2041 naar 1816). Vijf jaar eerder telde ons land nog 2145 reisbureaus. Het aantal fotowinkels daalde deze maand naar een totaal van 735, honderd minder dan twee jaar terug. Zes jaar terug waren het er zelfs nog 1296. Het aantal videotheken nam af van 1100 in 2003 naar 800 dit jaar.
    Al eerder werd bekend dat er ook een kaalslag onder de cd- en dvd-winkels gaande is. In tien jaar tijd sloten bijna vierhonderd van de 1343 verkooppunten hun deuren. Tegelijkertijd steeg het aantal webwinkels zeer explosief. Een verdubbeling sinds 1 januari 2007 naar 786 webshops ten opzichte van 396 een jaar terug. Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org tegenover De Telegraaf: "Veel ondernemers in de traditionele detailhandel starten hun eigen internetverkooppunten. De combinatie van gewone winkel en internet is vaak de norm geworden. De omzet stijgt steeds harder voor internetverkoop". Dat laatste blijkt uit de cijfers die Thuiswinkel.org publiceerde.


    Wilt u reageren?



    06-03-2008: Ben ik te zwaar of te licht? Doe de e-BMI test!

    Leuke interactie met de bezoeker (BMI meter Voedingscentrum).
    In verband met een marktonderzoek voor een potentiële klant kwam ik via Google terecht bij het Voedingscentrum. Hier vond ik een uiterst aardig instrumentje om de BMI (Body Mass Index) te berekenen, de graadmeter die meet of je een gezond gewicht hebt. Het handige en leuke (analoge) metertje is helaas wel erg diep weggestopt (3e laag). Aanbeveling voor het Voedingscentrum zou dus zijn, om op de Homepage een blinker te plaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat dit aardige instrumentje een dikke conversie zal geven.
    Test je BMI, klik hier! 
    Nog meer leuke spelletjes en tests bij het Voedingcentrum, klik hier!


    Wilt u reageren?



    25-02-2008: Opvallen door stilstaan... (heel bijzonder, bekijk het filmpje!)

    Van de week viel me dit filmpje op. Beelden van een hectische wereld, snelheid van de maatschappij, geschreeuw om op te vallen. Hoe kom je daar nu boven uit als adverteerder, als merk? Wat is het communicatie-idee waar we nog (even) bij willen stil staan en nog tijd voor willen maken om de boodschap te consumeren?
    De filmmakers hebben een groep personen in de drukte van Grand Central Station (New York) voor een paar momenten stilgezet. Dat valt echt op. Kijk zelf maar.
    Youtube filmpje 31-01-2008: Frozen Grand Central by ImprovEverywhere


    Wilt u reageren?



    25-02-2008: V&D in strak zwart-wit; de nationale kleuren rood, wit en blauw in de prullenmand.

    Van de week heb ik in het centrum van Amsterdam (Kalverstraat) de nieuwe styling van V&D bekeken. Ik heb al een tijd bijzondere belangstelling voor de veranderingen bij V&D. Wat zou na het succes van La Place de volgende verandering kunnen zijn bij het warenhuis? Voor welk productportfolio zou V&D kiezen? Zou het V&D-label verdwijnen? Wanneer gaat V&D echt on-line, zoals bijvoorbeeld de Hema? kijk maar eens op www.vd.nl . 

    Ear&Eye shop in het (e-)warenhuis V&D. Ear&Eye is een onderdeel van Hermans Retail Stores, die de home-entertainment winkelformules LifeStyle, Diskoland, XLmediastore en Spotter exploiteert.


    Wilt u reageren?



    05-01-2008: Grens tussen OFF-line en ON-line lijkt niet meer te bestaan.

    "Een interessante waarneming", meent Daniel Ropers, directeur van Bol.com. "Webwinkelen wordt gewoon! De acceptatie van kopen op het internet is mede door het veilige betalen en de goede logistiek verbazend snel gegaan (Bol.com: 40-50% met service level "vandaag bestellen morgen in huis"). Wat we bij Bol.com uit de voor handen zijnde data hebben kunnen concluderen, is dat consumenten blijkbaar niet meer alleen gericht op hun doel af gaan (direct naar een boektitel en door naar de kassa), maar meer en meer webwinkelen zonder vaststaand idee wat ze zullen gaan kopen."


    Wilt u reageren?






    Reactieformulier:




    E-mail adres*:
    Eventuele opmerkingen*:


     












    Home | Over Kaleido | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Disclaimer
    © Kaleido | T: 071 - 301 12 95 | info [at] kaleido.nl


    hm.com

    H&M mode


    Open deze topshop...

    Wehkamp.nl

    eerstwehkamp.nl


    Open deze topshop...

    Freepeople.com

    Freepeople webshop


    Open deze topshop...

    Vindict.nl

    vindict.nl home


    Open deze topshop...

    Welikefashion.com


    Open deze topshop...

    Colette.fr


    Open deze topshop...

    Hema.nl


    Open deze topshop...

    meer Top Shops...



    Kaleido
    Sassenheim
    M: 06 - 54 78 40 30
    @: peter.broeder [at] kaleido.nl

    17-07-2017: Vitamine K(lant)

    Geef jonge spruiten vitamine K

    Met vitamine K geef je "baby" klantjes sterkere botten en een betere bloedstolling, zodat de waarde jaar op jaar kan groeien en niet weg zal vloeien.
    Om te weten te komen welke van de kleine klanten groot gaan worden, zal de "moleculaire" structuur van het klantenbestand moeten worden blootgelegd.

    Moleculaire structuur Vitamine K1, Fyllochinon:

    baby klantenvitamine K

     

    Kaleido heeft een "vitamine K" methodiek ontwikkeld om de (data)structuur, de lagen en de verbindingen van een dynamische klantenbestand bloot te leggen. Historische en actuele omzet ontwikkeling worden dan per klant zichtbaar en geven inzicht om toekomstige omzetstromen in te schatten.

    De Kaleido methodiek zorgt dat inzicht wordt vertaald in businessrules die sturing geven aan volledig ingeregelde 1-op-1 marketingcommunicatie (Marketing Automation).
    Wilt u reageren?



    06-07-2017: Personalized (data driven) video

    Data driven personalized video .. voor het uitleggen van complexe zaken (pensioen, verzekeren, energie, .....) in customer journeys

      

    Engage audiences 1-to-1 with the power of video

    Het gebruik van dit nieuwe persoonlijke medium past heel goed in de data gedreven marketng aanpak van Kaleido. Met profiel- en gedragsgegevens kan vanuit één videoformat een persoonlijke video voor elke klant of prospectrelatie worden gerenderd . Stem/geluid, bewegend beeld, persoonlijke statistieken/cijfers maken het medium heel geschikt om de kijker mee te nemen in het te vertellen verhaal en zo te overtuigen en de stap naar actie mogelijk te maken. Middels een e-mail campagne (selectie adressen) of middels een trigger kan een persoonlijke teaser e-mail worden verzonden met een link naar de persoonlijk video op een landingspagina/ Call-to-action page.

    De "openrate", de klicktrough ratio (CTR) en de conversie halen zeer hoge percenntages. Neem contact op met Peter Broeder (mobiel. 06-54784030), hij legt graag uit hoe je personalized video in kan zetten.


    Wilt u reageren?



    06-07-2017: Nieuwe kijk op (data) Marketing / CRM in het MKB

    Veelal merk ik dat er veel werk is en geen finnanciële ruimte om nieuwe medewerkes aan te trekken. Eigenlijk geen tijd voor verbetering dus. Dat betekent vaak dat de digitalisering ver achter loopt. Nieuwe commerciële processen (MKB CRM) geeft het MKB nog onvoldoende revenuen. Ik leg me daarom toe op praktische visie schetsen van "de nieuwe verkoop". Eerst begrijpen hoe het proces werkt en je de kansen ziet van bjvoorbeeld marketing Automation. Daarna pas de technische implementatie.

    Ik zoom nu in op Salesforce Marketing Cloud (met Pardot).


    Wilt u reageren?



    05-07-2014: Reactie op 7 stappen naar Big Data zonder Big Costs

    Frankwatching 

    Positief artikel over data niet de Big Brother kant belicht, maar juist de kant van “Big Sister”. Er ontpoppen zich veel mogelijkheden als je uit de Big Data de inzichten weet te vertalen naar verbeterde proposities voor de klanten, betere en snellere service, gepersonaliseerde services, 1-op-1. Met de marketingdata technologie kunnen we met voorspellingen van klantgedrag net een stapje eerder zijn; de klant wordt verrast, is meer dan tevreden en blijft langer bij je kopen (retentie). Marketing / Marcom kunnen we al als proces klant-event gedreven voor 80% automatiseren in alle kanalen (Marketing Automation). Waarom niet eigenlijk? De meeste directe klant communicatie kunnen we vooraf passend op allerlei scenario’s klaarzetten. Ik zit met vier collega’s in dit vakgebied en onze missie is Marketing naar een next level te brengen door de klant intelligentie te koppelen aan marketing communicatie (1-op-1, event en locatie gedreven en realtime), maar ook aan het aanbod; persoonlijke features en individuele pricing. Online Advertising is al volledig geautomatiseerd en zodoende ook geoptimaliseerd middels zelflerende netwerken en bied- en veilingsystemen. Ik denk dat andere middelen, zoals retargetting, e-mailmarketing, mobile / app marketing, ook geautomatiseerd en zelf lerend zullen worden. De next level marketing proces wordt vanuit data en intelligentie gestuurd en zal meer rendement geven en tevredenheid bij de klant. Dus inzicht voor een beter vooruitzicht. De marketeer wordt regisseur! Alle partijen die dit Marketing Automation proces faciliteren zullen een soort van marketing IT ecosysteem vormen.

    Klik hier voor het artikel van Mirjam Broekhoff


    Wilt u reageren?



    08-11-2013: Loyalty: retentie is de essentie!

    In Marketing nieuws van Fonkonline.nl is een artikel geplaatst "Loyalty is er, nu de strategie nog ". Het nodigde mij om te reageren, want een loyalty strategie formuleren kan ik wel.

    Klik hier om naar het artikel en mijn reactie te gaan.


    Wilt u reageren?



    21-06-2013: Woonwinkelen online nu echt op stoom met de webshop van IKEA Nederland

    IKEA Nederland webshop

    IKEA Nederland opent haar webshop. Het woonwinkelen thuis zet echt door, eerder namen Wehkamp (zelfs met premium collectie van designers Piet Hein Eek en Piet Boon) en Bol.com  de categorie Wonen op. Ik denk dat IKEA zo lang mogelijk heeft gewacht om haar succesformule uit te breiden met een webshop, maar nu met de volle inzet van Wehkamp en Bol.com  is dit een goed moment. Ik denk zeker dat het extra omzet zal geven. Al is het alleen al voor de producten die je vergeten bent na een IKEA bezoek, of je wilt extra accessoires en daarvoor heb je geen zin om helemaal naar IKEA te rijden.

    Online bestelde artikelen worden vanaf 7,99 euro thuisbezorgd en het streven is binnen negen tot elf dagen te leveren. Dat is nog niet echt snel. Het online aanbod wordt gefaseerd uitgebreid met de rest van het offline assortiment. Ook nieuwe services zijn geintroduceerd. Zo biedt IKEA met de verzamel- en transportservice kopers de mogelijkheid om voor 54 euro gewenste meubels te laten verzamelen en bezorgen. Voor 49 euro en twintig procent van de goederenwaarde kan de klant ook meubels laten monteren.
    Voor iedereen die het een "ramp" vinden om een dagje IKEA te doen is de webshop een uitkomst.

    Deels bron : RetailNews

    Bol.com Wonen


    Wilt u reageren?



    29-01-2013: RED DE WINKEL! Met de nieuwe technologie en een moderne mindset zijn er zelfs kansen (1-op-1).

    Red de Winkel Peppers , Rogers

    Tijdens de laatste webwinkeldagen het nieuwe boek van Cor Moolenaar "Red de Winkel!, zo kan het niet langer" gekregen. Het boek is een vervolg op het boek "Het einde van de winkels?" (2011). Cor geeft nu veel kansen aan om de winkel met het klassieke businessmodel te redden, sterker nog ....een voorsprong te geven. Als de winkelier bereid is zijn businessmodel (vierkante meter/ schappen model) om te gooien, als hij de klant en niet zijn collectie centraal gaat stellen en zich gaat interesseren voor het verzamelen van klantdata, dan kan ie zelfs, zoals gezegd, een voorsprong halen. Als je de klant leert kennen en op een passende manier "in gesprek" gaat, wat tot actie/gedrag leidt, dan kan je verdubbelen in omzet (ook in slechte tijden).

    Met de nieuwe technologieën kan nu echt "1-op-1" marketing worden gerealiseerd,...daar heeft mijn genereratie marketeers al van gehoord vanaf het moment dat het boek "The One to One Future" (Building Relationships One Customer at a Time), van Don Peppers en Martha Rogers uit het jaar 1993 werd gepubliceerd (het werd een bestseller). Wow 20 jaar geleden .... en nu 20 jaar later kunnen we die visie verwerkelijken, door de nieuwe technologie in te zetten (RFID, NFC, APPS, WIFI,...). We kunnen weten wie de klant is (identificatie klantprofiel), waar en wanneer die ergens op een locatie is, dus ook of hij/zij in de buurt van jouw fysieke winkel is, we kunnen dan berichten sturen (location based services, smartphone app), we kunnen weten wat hij/zij gekocht heeft (product- en transactie database), hoe hij/zij zich sociaal beweegt...., het nieuwe marketen (relaties maken en houden) begint nu pas echt. Als het hart van de ondernemer afstemt op de de klant, dan heeft hij de toekomst!

    Toen ik voor voetbalshop.nl  werkte wilde we graag de voetbalclubfans volgen en hen bijvoorbeeld in het stadion (locaties Uit en Thuis) tijdens de wedstrijden (timing) passende informatie of voordelen bieden, die ook weer sociaal deelbaar waren. Technisch kan dat nu. Natuurlijk houden we de privacyregels hoog in het vaandel, want met al die technieken kan de consument zich ook tegen je keren en dan is het snel afgelopen.

    Doen?


    Wilt u reageren?



    20-09-2012: Merk als talisman voor je reis tussen verleden en heden

    Een prachtig filmpje in een soort van kaleidoscopisch frame wat een verhaal laat zien van het merk Louis Vuitton. Merkjuwelen als talisman voor je reis van het verleden naar de toekomst, van de oude naar de nieuwe wereld....
    En de verkoop kan wat mij betreft dan ook vanuit de nieuwe wereld en dat is "Online".

    Louis Vuitton: Voyage dans le temps

    Louis Vuitton Voyage dans le temps

     

    http://vimeo.com/49325471

    Louis Vuitton


    Wilt u reageren?



    17-05-2012: iDeal mobiel betalen

    iDeal mobiel betalen

    Geweldig dat iDeal betalen deze zomer van 2012 ook mobiel kan, dat zal een business-boost geven voor die ondernemers, die hun e-commerce snel kunnen vertalen voor de mobiele devices. De omzetgroei die de introductie in het jaar 2005 van het veilige iDeal betalen gaf aan de e-commerce in Nederland was aanzienlijk. De internet klant durfde nog niet 100% te vertrouwen op creditcards.
    Toen ik voor voetbalshop.nl werkte filosofeerde ik met het e-team al over allerlei marketing acties die ideaal gesproken wel vroegen om een directe afwikkeling in de mobile webshop ..... om in de rust van de wedstrijd per club gepaste proposities te sturen aan ("mobiele") voetbalfans per club, die dan makkelijk kunnen bestellen en betalen (wifi in de stadions) dat gaat voor extra transacties leiden, dat is mooi.

    Lees meer bij iDeal....


    Wilt u reageren?



    26-02-2011: Flinders in je huis

    flinders.nl

    Ik was nieuwsgierig naar de live beleving van het concept Flinders.nl (interieur design)....Ik ben designfan en had net een bezoek gebracht aan 020design.nl en designlabels.nl die naast elkaar een stenen vestiging opende in Amsterdam IJburg. Ik was helaas te vroeg want de Flinders.nl showroom vlak bij de Berlagebrug in Amsterdam moet nog verbouwd worden en het design-cafe opent pas in april van dit jaar....... Dus terug naar de online webshop van Flinders. De shop heeft heel aardige functionaliteiten, zoals binnenkijken bij design liefhebbers kan ideeen opleveren voor je eigen aankoop....bezoekers kunnen een foto van hun interieur opladen en delen.... De inzet van social media (met name Facebook, met nu al 800 fans "Ik vind dit leuk") is een belangrijke pijler onder het concept. Eigen content maken (er komt meen ik ook een Flinders magazine), maar ook andere bronnen koppelen, linken, delen ....dat wordt naast de vindbaarheid van de bekende merkproducten cruciaal voor een snelle opmars in de zoekmachines. Flinders.nl is een mooi voorbeeld van een moderne shop, die zich richt op Ikea kopers die toe zijn aan betaalbaar "bekend" interieurdesign.


    Wilt u reageren?



    24-09-2009: An experience everyweek: themapagina's van Thibo vervangen webshop categorieen

    Tchibo.eu

    Interessant om te zien dat Tchibo haar webshop niet op basis van categorieen indeelt maar de bezoeker laat navigeren op basis van een thema. Producten bij elkaar gebracht op een pagina in een bijna folderachtige stijl........wellicht wil Thibo on-line het succes halen van de (off-line) h-a-h folder (Blokker, Leen Bakker, Praxis, Aldi, enz).  Thema's als herfst, wellness, Italiaanse keuken, schoonmaak....elke week een andere beleving. Ik ben benieuwd naar de conversie statistieken.
    www.tchibo.eu

    thibo.eu thema


    Wilt u reageren?



    14-08-2009: "Webwinkels zijn waardeloos"(discussie gestart door Max Pinas op Frankwatching)
  • Peter Broeder van kaleido.nl op 12 augustus 2009 om 18:14 uur

    Als je zou stellen “webwinkels zijn waarde(n)loos ben ik het met je eens”! Maar webwinkels zijn waardeloos, NEE. Meer aandacht geven aan positionering (onderscheidend vermogen). Meer uitdrukken, waar je als webshop ondernemer voor staat. Zorg voor bezieling van het totaal concept. .......Zodoende krijg je absoluut mooiere en kwalitatief betere webwinkels.

  • Peter Broeder van kaleido.nl op 12 augustus 2009 om 18:16 uur

    Meer (relevante) digitale experience bieden in webshops, dat kan de webshops tov de retail aantrekkelijker maken. Het tonen van relevante experience zal de webshop bezoeker waarderen en dat zal leiden tot meer conversie en nog belangrijker klantretentie (een blijvende klant). Er kan met de inzet van de content en context van het product nog meer bereikt worden. Door bijvoorbeeld meer context plaatjes en demo filmpjes (met geluid). De lingerie shops hebben dat al goed begrepen, een nog steeds briljant voorbeeld is www.KnickerPicker.com, maar ook andere “Paskamer” applicaties in webshops, bijvoorbeeld bij www.Wehkamp.nl met de styliste Dyanne, bewegend beeld met geluid naadloos ingepast in de webshop!!
    Ik zet me als e-commerce professional graag in om homeshopping / e-commerce aantrekkelijker te maken. Ik zal daarom de discussie blijven volgen en mijn steentje bijdragen.


  • Wilt u reageren?



    18-06-2009: A-merken openen zonder kanaalconflict hun webshops

    Nike Online store Philips Online shop                 

    Steeds meer A-merken openen hun online shop.... Zonder conflict? In de consumer electronic branche: de Philips online shop, de officiele Sony Shop onder de naam SonyStyle, de Miele Shop, in de sportmode de Adidas Onlinestore, de officiele Nike Store, enz. De schroom om als A-merk zelf (met hulp) aan de gang te gaan is ook wel erg 2006. Nu openen ze hun officiele webshops....schijnbaar afstandnemend van de niet officiele webshops. Ik voorspel overigens dat er een marktsegment zal blijven voor dealers ("straat"-winkel plus vaak een dealerwebshop), en een marktsegment voor de homeshoppers. Ze zullen het straatwinkelen (experience shopping) niet verdringen. Ik weet nog goed dat de verzekering-tussenpersonen bang waren, dat de directwriters als Centraal Beheer, OHRA, FBTO de tussenpersonen zouden vermorzelen. Echter beide distributievormen hebben hun plek gekregen. Zo zal het ook gaan met de homeshopping....het is een extra kanaal (wel met hele boeiende eigenschappen).
    Bij de A-merk webshops zijn de prijzen veelal de adviesprijzen, dus de dealers hebben niks te vrezen. Voor de A-merken is het van belang hun positionering en styling online ook te verwoorden en vorm te geven.
    Vele dealers slaagde erin door slimme A-merk Ad-words veel verkeer te lokken...ook verkooppunten met "grijze" import. Nu zijn de A-merken hun organische Google nr. 1 positie aan het terugwinnen door hun eigen Adwords en eigen A-content. Ze kunnen nu ook door hun online-verkoop contact maken met de eindklant. Ze leren welke producten/modellen/kleuren snel lopen en hoe klanten zich online gedragen. Wat zijn hun profielen, wat zijn de tijdstippen van aankoop, wanneer komen de herhalingsaankopen? Allemaal mooi materiaal om de marketingstrategie te tunen. En last but not least, als je als A-merk de totale productmarge ontvangt via je eigen shopkassa voelt dat toch goed. Een extra argument om als A-merk in minder tijden online te experimenteren......Wordt vervolgd.


    Wilt u reageren?



    01-05-2009: Womenomics: vrouwen redders van de economie (Tom Peters)

    Kaleido Female Model

    Tom Peters stelde vorig week dat de vrouwen de redders zijn van de economie (Tom Peters, De Pers 22 april).....Voor mij aanleiding om het Kaleido 360 graden model slechts met twee lijnen te veranderen. Het Kaleido model krijgt letterlijk en figuurlijk een handvat. Meer greep op (e-)commerce, dat willen we toch mannen. Volgens Peters management-oergoeroe (Fortune) zijn we het tijdperk van de ‘womenomics' al binnen gegaan: een tijdperk waarin economie wordt uitgedacht en uitgeoefend door vrouwen. Peter steunt Peters, ik ga actief mannen in ons vak oproepen meer naar vrouwen te luisteren en ook over te halen de leiding over te dragen.


    Wilt u reageren?



    20-03-2009: TCD dagen

    TCD

    Op 21, 22, 23 april vinden drie vakbeurzen plaats Thuiswinkel vakbeurs, Contactcenter vakbeurs en Dialoogmarketing vakbeurs; (TCD dagen). Het platform waar alle proffesionele leveranciers voor marketeers hun diensten presenteren. Ik ben zeer benieuwd of de standhouders in deze "recessie" tijd een passend aanbod bieden die adverteerders/marketeers in staat stelt hun marketingbeleid te innoveren. Bijvoorbeeld  applicaties waarmee je nog beter de relevantie van je marketingcommunicatie mee kan managen. Met minder marketingkosten veel meer doen. Merken faciliteren om met haar consumensen (1-op-1) in e-dialoog te gaan over hun corporate beleid..... proactief vragen beantwoorden over hoe verantwoord het merkproduct gemaakt en of geleverd wordt.
    Floris Deckers, topman van Van Lanschot bankiers zegt "sorry" via de massamedia voor een onvoldoende verantwoordelijke rol in de afgelopen jaren. Echter waarom het directe (e-)kanaal niet benut om persoonlijk sorry te zeggen tegen de klanten......


    Wilt u reageren?



    23-02-2009: Best of both worlds: Wat leert de moderne marketeer van traditionele DM?

    DeMETER sessie: De meeste artikelen op marketingblogs en vakbladen gaan enkel nog over de nieuwste online zaken, zoals SEO, SEA, Twitter, behavorial targetting, augmented reality en wat al niet meer. Maar hoe staat het eigenlijk met de traditionele Direct Marketing? Zijn er nog ontwikkelingen in het mooie oeroude vak van database marketing, direct mail en couponverwerking? En hoe kijken de moderne online marketeers aan tegen de geleerde lessen van tientallen jaren direct marketing?

    Per 17 maart 2009 presenteert DeMeter bij Telegraaf Media Groep in Amsterdam een inspirerende avond waarbij je de confrontatie aangaat met "nieuwe marketing" en "traditionele marketing". Drie sprekers, ervaren maar inspirerende rotten uit het vak, geven je inzicht waar traditioneel denken nog werkt, en waar niet.

    Peter Broeder, Founder en E-Commerce resultant Kaleido.nl treedt op als moderator. Naast zijn denkbeelden over de online marketing mogelijkheden, zal hij kritische vragen stellen en behandelen.

    Leon Kramer, Business Unit Manager van Speurders.nl geeft zijn visie op nieuwe DM technieken. Wat is er veranderd met 15 jaar geleden en welke methoden en processen juist niet? Wat zijn die specifieke online marketing mogelijkheden? Laat je inspireren en meenemen in een sessie met succesvolle praktijkvoorbeelden.

    Michiel de Bakker, Vice President Direct Marketing Robeco. Het “oude” DM is nog even nieuw. Het is de kunst van integreren. De essentie van direct marketing draait nog steeds om relevantie. De weg daarnaar toe wordt ondersteund door zowel oude als nieuwe DM technieken. Maar wat is nu de integratietruuk. En is die er wel?

    Dus wil jij er achterkomen wat de juiste mix is tussen moderne en traditionele DM, schrijf je dan vandaag nog in voor deze inspirerende avond op www.demeter-online.nl.
    De avond wordt zoals gebruikelijk afgesloten met een netwerkborrel zodat je met jouw vakgenoten nog kunt napraten over de avond.

    Datum: 17 maart 2009
    Plaats: Telegraaf Media Gebouw te Amsterdam, www.tmg.nl
    Aanmelden: www.demeter-online.nl

    Lees de blogs: Resultblog


    Wilt u reageren?



    04-02-2009: Webwinkelvakdagen 24% meer bezoekers

    logo webwinkel vakdagen 
    Dit jaar (27 en 28 januari) zijn maar liefst 6.784 bezoekers gekomen naar de webwinkelvakdagen: 3.306 op woensdag en 3.478 op donderdag. Dit betekent een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van de vorige editie. Druk, druk, druk...(huishoudbeurs gevoel).
    Natuurlijk was ik op de webwinkeldagen om te speuren naar nieuwtjes voor een betere e-commerce. Ik kende bijvoorbeeld niet de www.zoekwekker.nl Een handig tooltje om gewaarschuwd te worden voor het (nieuwe) product waarnaar je op zoek bent.

    Ook de collectieve virtuele kassa van Paydutch viel mij op, een kassaservice met zeer lage kosten per transactie (€ 0,29). 
    Met een e-commerce specialisten panel trok www.Speurders.nl veel bezoekers. Meer en meer wordt speurders.nl gebruikt door de zakelijke adverteerder, die dus nieuwe producten aanbiedt. Er is een handige API die het adverteren met zeer veel producten mogelijk maakt. Ik ben nu voor een klant aan het exprimenteren op Speurders.nl.
    In de sprekersarena werden lezingen gehouden over affiliate marketing, zoekmachine marketing, conversie verhogingen....ze waren voor de beginnende leergierige webwinkelier zo populair dat vele toehoorders alleen nog maar een staanplaats hadden.
    We gaan ons na deze webwinkelvakdagen alweer opmaken voor de TCD dagen ......we zijn dus nog niet uit gewebwinkeld. Neem nog een kijkje op de site www.webwinkelvakdagen.nl


    Wilt u reageren?



    13-11-2008: De eeuw van e-Azie?

    Kishore Mahbubani

    Mahbubani World Forum

    Onlangs was ik aanwezig bij Kishore Mahbubani, die in Nederland was voor de presentatie van zijn boek (vertaald) "De eeuw van Azie". Na deze presentatie ging hij in debat  met Frans Timmermans (staatssecretaris van Europese Zaken).
    Al tijdens een eerder uitgezonden VPRO programma "Tegenlicht " viel het betoog van Mahbubani mij op. Hij praat over de huidige kracht/macht van Azie zowel politiek alsook cultureel en de manier waarop Europa met Azie omgaat. Ik wil je graag zijn boek, maar ook de commentaren en reacties in de Volkskrant en NRC van harte aanbevelen (via Google).


    Wilt u reageren?



    17-06-2008: BRUL kop

    Ik zag deze passende illustratie van Robert van Raffe. Hij is een bijzondere vormgever. Ik kwam met hem in contact via Studio Hergebruik in Rotterdam. Hij is de man van 't "kunstig blikje" een soort anti-asbak gemaakt uit een drankblikje (hergebruik). 

    BRUL


    Wilt u reageren?



    07-05-2008: SocialStrategyTalk

    socialstrategytalk

    Ik ontving een e-mail-oproep om SocialStrategyTalk bij te wonen op 22 mei. Die oproep wil ik graag ook aan u doorgeven, want de sociale e-netwerken winnen aan praktische betekenis. Kijk bijvoorbeeld eens naar de briljante Youtube campagne van de door Kaleido gekwalificeerde Top Shop Vindict.nl


    Wilt u reageren?



    23-04-2008: Michel Schaeffer van Bol.com DM man van het jaar 2008 De marketing directeur Michel Schaeffer is terecht DM man van het jaar. Gefeliciteerd Michel. Jullie "e-experimenten" waren heel succesvol, zoals de gedurfde toevoeging van de tweedehands boeken (van 80.000 naar 500.000 items) en het gepersonificeerde e-magazine Bomvol. Met Bomvol introduceerde jullie succesvol een vernieuwend e-mail genre.
    Ik zou graag eens aan de spreektafel willen zitten bij Michel...... Ik weet dat ie nog 1000 ideeen op zijn lijstje heeft staan die opgepakt moeten worden.

    DDMA wilde heel graag een DM gebruiker als man of vrouw van het jaar.....Het is gelukt!

    Michel Schaeffer


    Wilt u reageren?



    16-04-2008: TCD dagen 22-23-24 april

    "Een succesvollere webwinkel DICHTERBIJ DAN OOIT!......."

    Een succesvollere webwinkel Dialoog in DM 100% Klantcontact


    Wilt u reageren?



    04-04-2008: Fabrikant wil direct leveren! Bezint eer u begint.

    Uit onderzoeken in opdracht van de Telegraaf en de Thuiswinkelorganisatie blijkt dat e-commerce weer sterk toeneemt. Opvallend uit het onderzoek is dat fabrikanten alleen nog rechtstreeks willen leveren aan consument en bedrijfsleven, dus zonder tussenkomst van winkelier of groothandel. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Locatus, op verzoek van De Telegraaf.

    Rechtstreeks leveren.....en dan? Van een handvol klanten (distributeurs) naar duizenden mondige klanten, die 1-op-1 service verlangen, kleine bestellingen doen, zaken terugsturen, enz.. "Fabrikant,........bezint eer u begint!" Webshops kan je van de plank kopen, maar een passende consumenten-organisatie niet.


    Wilt u reageren?



    03-04-2008: Minder Retail, meer E-tail!

    Honderden winkels hebben de afgelopen twee jaar hun deuren moeten sluiten door de enorme groei van verkoop via internet. Webwinkels trekken meer en meer klanten van de "straat", tevens worden internetmarkten als Speurders en Marktplaats veelvuldig bezocht. Deze trend wordt bevestigd door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
    Zo nam het aantal reisbureaus in twee jaar tijd af met 225 (van 2041 naar 1816). Vijf jaar eerder telde ons land nog 2145 reisbureaus. Het aantal fotowinkels daalde deze maand naar een totaal van 735, honderd minder dan twee jaar terug. Zes jaar terug waren het er zelfs nog 1296. Het aantal videotheken nam af van 1100 in 2003 naar 800 dit jaar.
    Al eerder werd bekend dat er ook een kaalslag onder de cd- en dvd-winkels gaande is. In tien jaar tijd sloten bijna vierhonderd van de 1343 verkooppunten hun deuren. Tegelijkertijd steeg het aantal webwinkels zeer explosief. Een verdubbeling sinds 1 januari 2007 naar 786 webshops ten opzichte van 396 een jaar terug. Directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org tegenover De Telegraaf: "Veel ondernemers in de traditionele detailhandel starten hun eigen internetverkooppunten. De combinatie van gewone winkel en internet is vaak de norm geworden. De omzet stijgt steeds harder voor internetverkoop". Dat laatste blijkt uit de cijfers die Thuiswinkel.org publiceerde.


    Wilt u reageren?



    06-03-2008: Ben ik te zwaar of te licht? Doe de e-BMI test!

    Leuke interactie met de bezoeker (BMI meter Voedingscentrum).
    In verband met een marktonderzoek voor een potentiële klant kwam ik via Google terecht bij het Voedingscentrum. Hier vond ik een uiterst aardig instrumentje om de BMI (Body Mass Index) te berekenen, de graadmeter die meet of je een gezond gewicht hebt. Het handige en leuke (analoge) metertje is helaas wel erg diep weggestopt (3e laag). Aanbeveling voor het Voedingscentrum zou dus zijn, om op de Homepage een blinker te plaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat dit aardige instrumentje een dikke conversie zal geven.
    Test je BMI, klik hier! 
    Nog meer leuke spelletjes en tests bij het Voedingcentrum, klik hier!


    Wilt u reageren?



    25-02-2008: Opvallen door stilstaan... (heel bijzonder, bekijk het filmpje!)

    Van de week viel me dit filmpje op. Beelden van een hectische wereld, snelheid van de maatschappij, geschreeuw om op te vallen. Hoe kom je daar nu boven uit als adverteerder, als merk? Wat is het communicatie-idee waar we nog (even) bij willen stil staan en nog tijd voor willen maken om de boodschap te consumeren?
    De filmmakers hebben een groep personen in de drukte van Grand Central Station (New York) voor een paar momenten stilgezet. Dat valt echt op. Kijk zelf maar.
    Youtube filmpje 31-01-2008: Frozen Grand Central by ImprovEverywhere


    Wilt u reageren?



    25-02-2008: V&D in strak zwart-wit; de nationale kleuren rood, wit en blauw in de prullenmand.

    Van de week heb ik in het centrum van Amsterdam (Kalverstraat) de nieuwe styling van V&D bekeken. Ik heb al een tijd bijzondere belangstelling voor de veranderingen bij V&D. Wat zou na het succes van La Place de volgende verandering kunnen zijn bij het warenhuis? Voor welk productportfolio zou V&D kiezen? Zou het V&D-label verdwijnen? Wanneer gaat V&D echt on-line, zoals bijvoorbeeld de Hema? kijk maar eens op www.vd.nl . 

    Ear&Eye shop in het (e-)warenhuis V&D. Ear&Eye is een onderdeel van Hermans Retail Stores, die de home-entertainment winkelformules LifeStyle, Diskoland, XLmediastore en Spotter exploiteert.


    Wilt u reageren?



    05-01-2008: Grens tussen OFF-line en ON-line lijkt niet meer te bestaan.

    "Een interessante waarneming", meent Daniel Ropers, directeur van Bol.com. "Webwinkelen wordt gewoon! De acceptatie van kopen op het internet is mede door het veilige betalen en de goede logistiek verbazend snel gegaan (Bol.com: 40-50% met service level "vandaag bestellen morgen in huis"). Wat we bij Bol.com uit de voor handen zijnde data hebben kunnen concluderen, is dat consumenten blijkbaar niet meer alleen gericht op hun doel af gaan (direct naar een boektitel en door naar de kassa), maar meer en meer webwinkelen zonder vaststaand idee wat ze zullen gaan kopen."


    Wilt u reageren?