nieuwsbriefcontact
Marketing is nu nog nemen, maar wordt geven

Banner tips:

thuiswinkel organisatie

mvo 


 

 

 

                                                                          



follow me on Twitter

Verbetering van het rendement


Wijnbeurs.nl

website

Uitdaging:

Een verbetering van het rendement behalen. Kaleido werd gevraagd om de Marketing Intelligentie afdeling te versterken. Doel: meer klantinzicht (inzicht geeft uitzicht op beter resultaat).
Het ontwerpen van effectieve klantmigratieprogramma’s en het implementeren hiervan.

Aanpak & oplossing:

  • commerciële keuzes doorgenomen
  • marketingintelligentie geïnventariseerd
  • nieuwe methode van budgetteren voorgesteld en doorgevoerd (customer based budgetting)
  • klantmonitor opgesteld en geproduceerd in de vorm van een klantenpiramide
    • decielensegmentatie uitgevoerd 
    • pareto analyse (20-80 regel) uitgevoerd
    • nieuwe en bestaande klanten zichtbaar gemaakt 
    • segmentatie uitgevoerd op recentheid van de bestellingen
  • klantretentie-analyse uitgevoerd
  • nieuwe klanten in "marketingcouveuse" geplaatst
  • communicatie ritme gewijzigd van vaste maandcampagnes naar flexibele, op de klantbehoefte afgestemde marketingcommunicatie (event driven marketing) 
  • e-marketing ingevoerd
  • klantmigratieprogramma’s getest (middels een "120 dagen"-programma) en uitgerold.

Resultaten:

  • migratiestijging bereikt van 24% naar 35%, terwijl de marketingkosten met 10% daalden 
  • omzetgroei ingezet
  • marketingintelligentie naar een hoger plan getild.
Universum Data Matrixmodel (bron:Kaleido).

data-universum-matrix

Lentepresentatie van nieuwe Marketing Data (inzicht in rendement).

new marketing data

Invoer van een nieuw Segmentatie Model (Decielen techniek, bron: Kaleido).

customer segmentation

Op zoek naar renderende klantgroepen.

customer deciles










Home | Over Kaleido | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Disclaimer
© Kaleido BV | info [at] kaleido.nl


Nieuw webshopdesign en categoriestructuur/navigatie
Voetbalshop.nl categoriepagina nieuwe versie 2010   Voetbalshop.nl productlistingpagina n…
Lees verder...

Boswinkels.nl boswinkels.nl logo

Webwinkeldesign en herinrichting e-commerce
Boshorloges.nl, Bosfashion.nl, Bossieraden.nl, Boswijn.nl, Bosleder.nl, Bosecorglas.nl Uitdag…
Lees verder...

KPN Mobile

Klantwaarde management
KPN.com Verschillende uitdagingen: KPN Mobile ondersteunen met de opzet van de afdeling Databas…
Lees verder...

Wijnbeurs.nl

Verbetering van het rendement
Wijnbeurs.nl Uitdaging: Een verbetering van het rendement behalen. Kaleido werd gevraagd om de …
Lees verder...

PCM Dagbladen

IdeeŽn voor nieuwe adverteerproposities
PCMDagbladen.nl   Uitdaging: Kaleido heeft de Marketing & Sales directie van PCM Dagbladen nie…
Lees verder...

ShopBusters

In 3 maanden een internetwarenhuis on-line brengen
ShopBusters.nl  Uitdaging: Er lag een ambitieus plan op tafel van de oprichter van Shopbuster…
Lees verder...

Mitsubishi

Kaleido case - Mitsubishi
Implementatie online-communicatie
Mitsubishi.nl   Uitdaging: Implementatie on-line marketingcommunicatie bij de importeur Mitsub…
Lees verder...

meer Cases...



Kaleido BV
M: 06 - 54 78 40 30
@: peter.broeder [at] kaleido.nl