nieuwsbriefcontact
Marketing is nu nog nemen, maar wordt geven

Banner tips:

thuiswinkel organisatie

mvo 


 

 

 

                                                                          



follow me on Twitter

Klantwaarde management


KPN.com

website home

Verschillende uitdagingen:

KPN Mobile ondersteunen met de opzet van de afdeling Database Marketing (later CRM). Doel van deze afdeling: rechtstreeks klantcontact mogelijk maken (dus niet via de dealers).
KPN had ook behoefte aan een monitor welke inzicht geeft in de opbrengstontwikkeling per klant ipv opbrengst per merk of per product.  Op basis van die klantkennis kan gedifferentieerde service en marketing worden ingezet. Ook zijn de eerste stappen gezet op weg naar de gewenste "event driven"-marketing en de inzet van e-commerce.

Aanpak & oplossingen:

  • kennisoverdracht over database marketing aan betrokken medewerkers 
  • klant- en beldata ontsloten uit bronbestanden voor de ontwikkeling van marketingdatabase
  • bestaand datamodel doorontwikkeld, om gedifferentieerd te kunnen communiceren op basis van verschillen in klanttypen, in persoonlijke klantkenmerken, in belgedrag, in waarde en verschillen in actualiteit
  • monitor opgesteld en geproduceerd in de vorm van een klantpiramide (rangschikking op basis van omzet) 
    • decielen-segmentatie uitgevoerd
    • pareto analyse uitgevoerd (20-80 regel)
    • nieuwe klantenomzet zichtbaar gemaakt 
    • segmentatie uitgevoerd, splitsen actieve en inactieve klanten
    • churn-percentage van klantcohorten inzichtelijk gemaakt (3Y Retention Model)
  • contactstrategie klantsegmenten bepaald
  • communicatieprogramma’s gemaakt met de inzet van e-commerce
  • gestart met Event Driven Marketing (EDM).

Resultaten:

  • churn gereduceerd 
  • inzicht verworven in individueel klantgedrag middels de maandelijkse klantmonitor (4 mln. klanten)
  • verlaging van de service- en marketingkosten per klant
  • gedifferentieerde klantbenadering (bleek succesvol)
  • klantcommunicatie verbeterd door inzet van de nieuwe media: sms, e-mail en internet (KPN.com)
  • klantwaarde verhoogd met minder marketingkosten.









Home | Over Kaleido | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Disclaimer
© Kaleido | info [at] kaleido.nl


Nieuw webshopdesign en categoriestructuur/navigatie
Voetbalshop.nl categoriepagina nieuwe versie 2010   Voetbalshop.nl productlistingpagina n…
Lees verder...

Boswinkels.nl boswinkels.nl logo

Webwinkeldesign en herinrichting e-commerce
Boshorloges.nl, Bosfashion.nl, Bossieraden.nl, Boswijn.nl, Bosleder.nl, Bosecorglas.nl Uitdag…
Lees verder...

KPN Mobile

Klantwaarde management
KPN.com Verschillende uitdagingen: KPN Mobile ondersteunen met de opzet van de afdeling Databas…
Lees verder...

Wijnbeurs.nl

Verbetering van het rendement
Wijnbeurs.nl Uitdaging: Een verbetering van het rendement behalen. Kaleido werd gevraagd om de …
Lees verder...

PCM Dagbladen

IdeeŽn voor nieuwe adverteerproposities
PCMDagbladen.nl   Uitdaging: Kaleido heeft de Marketing & Sales directie van PCM Dagbladen nie…
Lees verder...

ShopBusters

In 3 maanden een internetwarenhuis on-line brengen
ShopBusters.nl  Uitdaging: Er lag een ambitieus plan op tafel van de oprichter van Shopbuster…
Lees verder...

Mitsubishi

Kaleido case - Mitsubishi
Implementatie online-communicatie
Mitsubishi.nl   Uitdaging: Implementatie on-line marketingcommunicatie bij de importeur Mitsub…
Lees verder...

meer Cases...



Kaleido
M: 06 - 54 78 40 30
@: peter.broeder [at] kaleido.nl