,
nieuwsbriefcontact
Philip Kotler: everything matters; Kaleido: and everyone matters (360°)

Banner tips:

thuiswinkel organisatie

mvo 


 

 

 

                                                                          



follow me on Twitter

Inspiratie


Visie op nieuwe vormen van samen-leving:

Door Peter Broeder:

Tegenlicht Vpro 

Het is boeiend om na te denken en zelfs te proberen modellen te maken van nieuwe vormen van samen-leving. Je hoort en ziet de behoefte aan veranderingen. Minder individueel gericht, maar weer voorelkaar....... Dat klinkt wat zoet, maar hoe leuk is het niet als jij je maaltijd afhaalt bij een buurtgenoot, die het leuk vindt om te koken en dus 10 porties maakt en die verkoopt of ruilt (thuisafgehaald.nl). Een nieuwe kijk op werk, onderwijs, zorg, vervoer, technologie, gezondheidszorg, geld en banken, bezit (denk aan de visie van Jeremy Rifkin), organisaties, schuld, waarde, toegevoegde waarde,..... Opnieuw een samenlevingsmodel componeren (met elkaar). Nu ik dit schrijf denk ik aan het Verdrag van Noordwijk aan Zee samengesteld en gepubliceerd door het magazine Ode, auteurs o.a. Juriaan Kamp en Tijn Touber uitgekomen rond het jaar 2000 meen ik (dat zal ik nakijken). Een pleidooi voor nieuwe economische wetten en handelsverdragen voor een menselijker wereldeconomie.

Heel inspirerend in deze context is het programma Tegenlicht van de VPRO. Kijk naar de uitzendingen "Power to the People" (2012), "Agenda 2013" en "Gaten in de markt" (eigenlijk is alles van Tegenlicht het kijken waard). Visionairs als Jim Rogers, Douglas Rushkoff, Ricardo Semler, Eva Joly, Peter Diamandis, Nick Bostrom geven allemaal een boeiende kijk op de noodzakelijke verandering. Douglas Rushkoff ziet scherp hoe we nu ook zonder geld kunnen overleven. Peter Diamandis vertrouwt dat de technologieontwikkeling alle energie problemen zal oplossen. Ricardo Semler bewijst al meer dan 10 jaar dat op basis van werkmensen gelukkig te maken een meer dan florerend bedrijf is gegroeid. Ik hoor graag wat jij belangrijk vindt in nieuwe vormen van samen-leven?

Visie op marketing:

Philip Kotler 3.0

De geest van Philip Kotler blijft scherp...een heel leven lang Marketing guru, dat is toch bijzonder. Ik ben zo vrij geweest zijn sheet te verfraaien met kleuren uit het Spiral Dynamics model (the eight stage spiral of develoment van Ken Wilber en Don Beck). Ik zie de essentie van het SP model terug in matrix van Kotler met de twee ontwikkelingsdimensies Individu en Bedrijf.

Gedachten in beeld:

het nieuwe mooi (Bij)

  

Peer Brother Fotogalerie:

 
 

Websites:

Manifest 7, Europese hedendaagse kunst  www.manifesta7.it/
 www.flavourites.nl/
Trendwatching.com  www.trendwatching.com/
 www.design.nl/
designboom  www.designboom.com/
Platform21  www.platform21.nl/
Bright TV  www.bright.tv/
Vivid  www.vividvormgeving.nl

  

  

  

  

  

  

  

  

Boeken:

  • De creatiespiraal, Marinus Knoope 
  • Web ontwerp, monografieën over vormgeving, diverse auteurs 
  • Virtualiseer, 7 regels voor succes in e-business, Martijn Hoogeveen
  • It’s not how good you are, it’s how good you want to be, Paul Arden
  • De emotiemarkt, de toekomst van de beleveniseconomie, Susanne Piët
  • Marketing is waardenloos, Joyce Meuzelaar
  • Event driven marketing, Van Bel & Sander
  • The experience economy, Joseph Pine & Gilmore
  • Imagineering, Nijs en Peters
  • Het veld, de zoektocht naar de kracht van het universum, Lynne McTaggert
  • De kracht van bezieling, Lenette Schuijt
  • De 8ste eigenschap, van effectiviteit naar inspiratie, Stephen R. Covey
  • Als de leuning beweegt, Goos Geursen
  • Wie zijn ik, Goos Geursen
  • De geomerie van de schepping deel I en II, Drunvalo Melchizedek
  • De droommaatschappij, Rolf Jensen
  • Margeting, inventing a different marketing language, André Platteel
  • Je kunt de wereld veranderen, Ervin Laslo
  • Believing is seeing, Mary Anne Staniszewski
  • Megatrends Nederland, Adjiedj Bakas
  • The flow en de kunst van het zakendoen, Bommerz & Van Zijtveld
  • Leading the revolution, Gary Hamel
  • Customer marketing, Jay Curry 
  • Customers for life, Carl Sewell
  • Wie ben je, 101 manieren om naar jezelf te kijken, Malcolm Godwin

Tijdschriften:

  • Ode: to people, to passion, to possibilities
  • Items: tijdschrift voor ontwerpen en verbeelding
  • Morf:  tijdschrift voor vormgeving
  • Frame: the great indoors 
  • Eigenhuis & Interieur
  • Elle Wonen
  • Tijdschrift voor Marketing
  • Twinkle: vakblad voor webwinkeliers
  • Bright: innovative lifestyle
  • Zens: tijdschrift voor zingeving en spiritualiteit
  • Creatie, creatie.nl: tijdschrift voor creatieven

Tijdschrift CREATIE

  

Events:

  • Manifesta 7, de Europese biennale voor hedendaagse kunst. Verschillende locaties in Trentino-Zuid Tirol. Nederlandse Manifesta directeur Hedwig Fijen, tegenwoordig directeur van het Stedelijk Museum in Amsterdam

website Manifesta 7 Europese hedendaagse kunst

  • Tweejaarlijkse (wereld)kunsttentoonstelling in Venetië (Italië), La Biennale di Venezia, www.labiennale.org/en/

biennale Venetie 2007

TV:

  • In Europa, Geert Mak
  • Zuid-Afrika, Adriaan van Dis
  • Andere tijden
  • Tegenlicht
  • Man bijt hond
  • Linke Soep

  

De Kaleidotheek:

Als u een boekt wilt lenen, of bespreken stuurt u dan een mailtje naar info@kaleido.nl

De Creatiespiraal, Marinus Knoope
Web ontwerp, monografieën over vormgeving, diverse auteurs
The Tipping Point, Malcolm Gladwell
Make dust or eat dust,  Roland van Kralingen
Infiltratie Marketing,  Mirjam Windrich
Virtualiseer, 7 regels voor succes in e-business,  Martijn Hoogeveen
It’s not how good you are, it’s how good you want to be, Paul Arden
Whatever you think, think the opposite,  Paul Arden
Eckarts Notes,  Eckart Wintzen
Wisseling van de macht,  Cor Moolenaar
De impact van de ik-cultuur, Cor Moolenaar
Eindeloos bewustzijn,  Pim van Lommel
De emotiemarkt, de toekomst van de beleveniseconomie, Susanne Piët
Marketing is Waardenloos,  Joyce Meuzelaar
Event Driven Marketing,  Van Bel & Sander
The Experience Economy,  Joseph Pine & Gilmore
Imagineering,  Nijs en Peters
Het veld, de zoektocht naar de kracht van het universum,  Lynne McTaggert
De kracht van bezieling,  Lenette Schuijt
De 8e eigenschap, van effectiviteit naar inspiratie,  Stephen R. Covey
Als de leuning beweegt,  Goos Geursen
Wie zijn ik, Goos Geursen
De Geometrie van de Schepping,  Drunvalo Melchizedek
De Droommaatschappij,  Rolf Jensen
Van trends naar brands, Roodhart en van der Pol
Margeting, Inventing a Different Marketing Language,  André Platteel
Je kunt de wereld veranderen,  Ervin Laslo
Believing is Seeing,  Mary Anne Staniszewski
Een nieuwe aarde,  Eckhart Tolle
De kracht van het nu,  Eckhart Tolle
Megatrends Nederland,  Adjiedj Bakas
Concepting,  Jan Rijkenberg
Calimero Marketing,  Karen Romme
De transparante wereld,  Roland van Kralingen
The flow en de kunst van het zakendoen,  Bommerz & Van Zijtveld
No logo, Naomi Klein
Leading the revolution,  Gary Hamel
Customer Marketing,  Jay Curry
Managen met liefde Tim Sanders
Principles of Marketing 11e,  Kotler & Armstrong
Marketing Management 12e,  Kotler & Keller
De Profeet,  Karen Armstrong
Is God Dood?, Ulrich Libbrecht
Een ongewoon gesprek met God,  Neale Donald Walsch
Emotionele intelligentie, emoties als sleutel tot succes Daniel Coleman
Permission Marketing, Seth Godin
EVAlutie, Faith Popcorn
Serious Creativity, Edward de Bono
Management Sourcing, Henk Bremer
De onbuigzame arm, Robert Pino
Maak van een mug een olifant, Richard Carlson
The Clash of Civilizations, Samuel P. Huntington
Verschuivende marketing paradigma’s,  H.J. Kuhlmeijer
CRM als integrale bedrijfsstrategie, Dolkens & Fassotte
De crises van het mondiale kapitalisme, George Soros
The New Rules of Marketing, Frederick Newell
Strategic database marketing, Rob Jackson & Paul Wang
Reengineering The Corporation, Hammer & Champy
Inside the Tornado, Greoffrey A. Moore
Relation Marketing, Regis McKenna
The one-to-one future, Peppers and Rogers
Customers for life, Carl Sewell
Wie ben je, 101 manieren om naar jezelf te kijken, Malcolm Godwin
Nieuwe regels voor de nieuwe economie, Kevin Kelly









Home | Over Kaleido | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Disclaimer
© Kaleido BV | M: 06-54 78 40 30 | info [at] kaleido.nl


17-07-2017: Vitamine K(lant) Geef jonge spruiten vitamine K Met vitamine K geef je "baby" klantjes sterkere botten en een bet…
Lees verder...

06-07-2017: Personalized (data driven) video Data driven personalized video .. voor het uitleggen van complexe zaken (pensioen, verzekeren, ener…
Lees verder...

06-07-2017: Nieuwe kijk op (data) Marketing / CRM in het MKB Veelal merk ik dat er veel werk is en geen finnanciële ruimte om nieuwe medewerkes aan te trekken. …
Lees verder...

05-07-2014: Reactie op 7 stappen naar Big Data zonder Big Costs   Positief artikel over data niet de Big Brother kant belicht, maar juist de kant van “Big S…
Lees verder...

08-11-2013: Loyalty: retentie is de essentie! In Marketing nieuws van Fonkonline.nl is een artikel geplaatst "Loyalty is er, nu de strategie nog …
Lees verder...

21-06-2013: Woonwinkelen online nu echt op stoom met de webshop van IKEA Nederland IKEA Nederland opent haar webshop. Het woonwinkelen thuis zet echt door, eerder namen Wehkamp (z…
Lees verder...

29-01-2013: RED DE WINKEL! Met de nieuwe technologie en een moderne mindset zijn er zelfs kansen (1-op-1). Tijdens de laatste webwinkeldagen het nieuwe boek van Cor Moolenaar "Red de Winkel!, zo kan …
Lees verder...

meer Posts...



Kaleido BV
Van Alkemadelaan 33
2171 KL Sassenheim
M: 06 - 54 78 40 30
@: peter.broeder [at] kaleido.nl