nieuwsbriefcontact
Marketing is nu nog nemen, maar wordt geven

Banner tips:

thuiswinkel organisatie

mvo 


 

 

 

                                                                          



follow me on Twitter

Over Kaleido


Kaleido is een e-commerce marketingadviesbureau voor bedrijven en instellingen die online-marketing activiteiten willen starten, uitbreiden en verbeteren.
Kaleido is in 1996 opgericht door Peter Broeder. Peter heeft inmiddels ruim 20 jaar ervaring als direct marketeer. Van postordering, catalogue marketing, distance selling naar e-marketing, online marketing,..... e-commerce. Kaleido werkt voor haar totale dienstverlening samen met specialisten en uitvoerders op het gebied van analytics, SEO, SEA, webshopbouw, webshopdesign... en PR. Kaleido regisseert graag het gehele traject van positionering van de webshop(s) tot en met het volledig draaien van de e-commerce activiteiten (analyse, training, marketing, logistiek, it, service).
Kaleido mag onder meer PCM Dagbladen, KPN, Mitsubishi NL, Saab, De Nederlandse Wijnbeurs, TUI, Syntens, Canon en Zilveren Kruis Achmea tot zijn opdrachtgevers rekenen.
Diabolo 360o Model (bron: Kaleido)

marketing model

Kijk op zaken 

Grote e-spelers (zoals Marktplaats.nl, Wehkamp.nl en Bol.com) die veel hebben geïnvesteerd in hun e-commerce, zorgen ervoor dat de grenzen tussen on-line en off-line winkelen vervagen. Kopen via internet is nu vanzelfsprekend. De groei van de diverse webwinkels in verschillende branches is ongekend.

Aanwezigheid van uw winkel op het web alleen, biedt tegenwoordig onvoldoende garantie voor succes. Het is zaak om relevante meerwaarde te bieden om zodoende met goede resultaten in business te zijn en te blijven.

E-commerce succesvol maken kan alleen door intensieve betrokkenheid met klant en product. Vervolgens is een scherpe visie nodig om e-business onderscheidend vorm te geven. En alleen met blijvende 100% bezieling kan zo'n e-commerce ontwerp operationeel slagen........kortom alles doet er toe!
Kaleido regisseert in de e-commerce alle afzonderlijke delen maar gelooft dat het succes komt uit het geheel. De eigen 360o aanpak leidt dan ook zeker naar succes.

What's in a name?

Kaleido is afgeleid van kaleidoscoop:
• Kalos: mooi
• Eidos: beeld
• Skopos: uitkijk

De kaleidoscoop als metafoor voor de visie: draai de 'scope' voor de verbeelding van nieuwe mogelijkheden. Alle deeltjes vomen weer een mooi nieuw geheel.

Kaleido werkt vanuit een holistische visie

Kaleido is van mening dat online succes kan worden behaald door een 360o graden scoop. Alles doet er toe en en staat met elkaar in verband (holistische marketing visie). Het online kanaal uitnutten door snel een webshop te bouwen is niet meer genoeg, "het spel" / de marketing / de e-commerce begint eigenlijk pas als de winkel haar digitale deuren opent. 
Kaleido kent het spel en de waarde van de knikkers. Wilt u voor uw e-commerce marketing meer kennis in huis halen, maak dan een "kennismakingsafspraak" met Peter Broeder, bel 06-54784030.

E-commerce en de 360˚-aanpak

Houdt in: 1. Analyseren. Het maken van het e-commerce model met de bestaande (of begrote) business variabelen (zichtbaarheid/vertoningen, bezoek, conversie, klantwaarde, categorieën en producten, omzet, marge, marketingkosten, ....). Het (meetbare) model gebruiken om de business te doorgronden (ranken, slicen, zoomen)  2. Filosoferen; verbeelden, vertalen (ZIJN). Verder kijken dan de horizon. Wat willen we zijn in de nabije toekomst? Positionering! Vertalen in budgetten met behulp van het gemaakte model 3. Concepting en Plannen. De nieuwe kijk op zaken levert veelal een gewijzide strategie op (proposities, marktsegmenten, media/kanaal en timing ) en soms een veranderende organisatie met nieuwe processen. 4. Beslissen. Het totaal wordt in heldere notities vastgelegd om te kunnen beslissen. 5. Acteren; marketen en leveren. Het succes zit toch vaak in de gepassioneerde van uitvoering van de plannen (coaching). Geen dogmatisch houding! De praktijk is soms reden om direct bijstellingen te doen (wel documenteren!). 6. Groeien. Door te echt aan de slag te gaan met de nieuwe plannen (DOEN) ontstaat er veelal als vanzelf (door energieke medewerkers) een behoefte om te (re)organiseren of processen te (her)inrichten. Zo wordt er waarde voor de klant, de medewerkers zelf en de organisatie gecreëerd. (WAARDEGROEI) 7. Evalueren; terug bij de Analyse (1). Veel aandacht voor de meting van de resultaten is van belang om je missie te verbeteren en daarmee de waardegroei. Evalueren moet je doen met alle betrokkenen en in alle openheid. Medewerkers zijn dan gemotiveerd om beter te gaan acteren en versnellen zo de positieve resultaten en dat vaak met steeds minder management inspanning.

E-commerce / online marketing met een 360 graden aanpak.

360o E-commerce Model
(bron: Kaleido)
360 e-commerce model










Home | Over Kaleido | Contact | Nieuwsbrief | Sitemap | Disclaimer
© Kaleido | M: 06-54 78 40 30 | info [at] kaleido.nl


Nieuw webshopdesign en categoriestructuur/navigatie
Voetbalshop.nl categoriepagina nieuwe versie 2010   Voetbalshop.nl productlistingpagina n…
Lees verder...

Boswinkels.nl boswinkels.nl logo

Webwinkeldesign en herinrichting e-commerce
Boshorloges.nl, Bosfashion.nl, Bossieraden.nl, Boswijn.nl, Bosleder.nl, Bosecorglas.nl Uitdag…
Lees verder...

KPN Mobile

Klantwaarde management
KPN.com Verschillende uitdagingen: KPN Mobile ondersteunen met de opzet van de afdeling Databas…
Lees verder...

Wijnbeurs.nl

Verbetering van het rendement
Wijnbeurs.nl Uitdaging: Een verbetering van het rendement behalen. Kaleido werd gevraagd om de …
Lees verder...

PCM Dagbladen

IdeeŽn voor nieuwe adverteerproposities
PCMDagbladen.nl   Uitdaging: Kaleido heeft de Marketing & Sales directie van PCM Dagbladen nie…
Lees verder...

ShopBusters

In 3 maanden een internetwarenhuis on-line brengen
ShopBusters.nl  Uitdaging: Er lag een ambitieus plan op tafel van de oprichter van Shopbuster…
Lees verder...

Mitsubishi

Kaleido case - Mitsubishi
Implementatie online-communicatie
Mitsubishi.nl   Uitdaging: Implementatie on-line marketingcommunicatie bij de importeur Mitsub…
Lees verder...

meer Cases...



Kaleido
Sassenheim
M: 06 - 54 78 40 30
@: peter.broeder [at] kaleido.nl